fredag 31 januari 2014

det här med minnet

Idag har jag haft lunchbesök. Min allra äldsta vän (inte åldersmässigt alltså) kom hit en sväng på lunch och kaffe. Bjöd på en av mina favoriträtter, caesarsallad. Har ett kanonrecept på dressing som ju är det som gör just salladen till en caesarsallad. Det får ni en annan dag.


F R E D A G!

Nackdelen med att vara ledig är ju att det inte direkt infinner sig någon fredagsfeeling som det gör när man jobbar. Ganska lätt att leva med, men annars är ju just fredagskänslan lite speciell.
Jag började prenumerera på Allt om Mat för ett tag sedan och rätt som det var damp det ner ett mail om att min premie var på väg. Kunde för mitt liv inte minnas vad det skulle vara för något och ärligt så hade jag inte ens minne av att det skulle vara någon premie. Här kan vi snacka dåligt minne!!! Men som med allt annat gäller det att se positivt på eländet med ett dåligt minne. Jag blir ju ofta överraskad tex, det är inga problem att se en film jag sen tidigare läst som bok för jag minns ju ändå inte vem som var mördaren *skrattar*
Så damp den där premien ner i brevlådan i allafall och det visade sig vara en soppbok av Monika Ahlberg, Perfekt för soppa är någon vi vill äta mer av och jag tycker att boken var fin så den fick en plats på boklisten i köket.


I kväll klär vi upp oss lite grann och går på Stefan Anderssons show "Made in China" tillsammans med vänner. Vi var och såg hans show på Marstrand för 1½ år sedan så förväntningarna är höga.
Nu tror jag minsann att jag ska ta en liten powernap för att samla energi till kvällen. Man blir lite trött av att ta det lugnt.

Trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar