torsdag 30 januari 2014

att ha en datorkurs

Jag är så glad att jag verkar läka så bra efter min operation för i helgen väntar roliga saker både fredag och lördag!


Hej snöiga torsdag!

Som jag skrev tidigare idag så har vi verkligen vinter här nu. Jag som varken behöver gå ut eller jobba sitter och tycker att det är riktigt mysigt. Det är vitt, fint och rent ute och inne skapas en annan slags mysighetskänsla när det yr snö på utsidan. Nu tycker jag att det kommit tillräckligt med snö så låt det sluta snöa och se till att det håller sig på ett par minus så kan det få ligga kvar till en bit in i mars innan vi välkomnar våren. Låter väl som en bra idé?

Idag körde jag vår lilla juvel in till skolan och sen hälsade jag på mamma. Det är oxå en sak jag aldrig hinner en vardag när man är i full fart med arbete. Nu hann jag fika och dessutom ge henne en liten kurs i datorhantering. Hon är av den typen som inte gör något hon inte redan kan. Dvs hon är för otålig för att lära sig nytt utan låter bli om hon inte kan NU!! Hon är oxå en sådan som bakåtsträvar då det gäller tekniken och demonstrativt inte ska göra det som utveckligen erbjuder. Trots att jag försöker påtala för henne att förloraren i att tänka så är ingen annan än hon själv. Nu fick hon lära sig att sätta på datorn och leta sig in på en del sidor jag vet att hon skulle behöva komma in på då och då. Kanske kan jag ha satt bollen i rullning? Vi får se.
Jag hade med mig wienersemlor till fikat. Dessa visste jag inte ens existerade förrän jag hörde talas om de i personalrummet en dag. De lovordades, men jag måste säga att jag inte kommer köpa dem igen. Jisses vilket mastigt och tungt bakverk!!! Nä, den vanliga semlan är outstanding!! Har du testat wienersemla?

Kramen!

1 kommentar:

  1. Håller helt med dig! Kan vara vinter med minusgrader ända tills det är dag för den riktiga våren ;) Så glad om jag slipper duscha hundar... Mysigt med semlefika ihop med datakurs, kram Suss

    SvaraRadera