söndag 20 oktober 2013

Att rensa en söndag



När vi var i Helsingborg förra helgen åt vi på hotellets restaurang "Kitchen and Table". Innan maten blev vi serverade något vi aldrig smakat tidigare. En slags sockerkaka och jag t r o r att servitrisen sa att den var bakad på majs. Till den fick man smör och tomatmarmelad för att balansera upp smakerna. Någon som känner till vad det var vi åt? Kanske vad det heter och om jag hörde rätt med det där ang majs?

 
Hej söndag!
 
Vaknade upp efter en riktigt härlig sovmorgon och till ett riktigt ruggigt höstväder. Fast det är rätt så mysigt med sådant väder ibland. Speciellt om man inte behöver gå ut. Efter frukost bestämde vi oss för att fortsätta rensa vår övervåning som vi började med för ett par veckor sedan. Vi har en övervåning på halva huset kan man säga och den har vi aldrig fått inrett. Det är egentligen inget utrymme vi är i behov av och det är väl därför det aldrig blivit gjort. Nu ska vi börja med att rensa och så får vi se om vi kommer vidare sen.
Våra stora tjejer och mormor kom hem mitt på dagen och vi fikade tillsammans och tjejerna gick igenom lite grejer som var deras.
Nu i kväll kom vi faktiskt iväg till friskis. Rätt som det är så händer det liksom......... Min kropp har inte gjort många fysiska knop sen i maj så det fick bli mjukstart med en timma på bandet. Kanske kan jag komma igång nu, vi får se. Det vore väldigt bra i alla fall. Tränar du något?
 
Skön söndag! 
 
 

1 kommentar:

  1. Tjing! När min J åt ribs på Hard Rock Cafe häromdagen fick han en fykantig brödklump till som såg ut som bakad av majs men luktade sliskig sockerkaka typ, den hette "scratch corn muffin" men smakade inget vidare... kram Milla

    SvaraRadera