tisdag 24 september 2013

Två hav möts

Nu börjar jag på allvar längta tills jag är frisk igen. Trots att jag bara varit dålig i två dagar, men det är rätt så trist och långtråkigt att bara orka ligga här och surfa och skriva ett och annat inlägg då. Tyvärr känns det som att jag nog kan glömma att vara tillbaka på jobbet denna vecka. I morse när jag låg och funderade på hösten så inser jag att jag har en hel del att se fram emot. Denna sommaren innebar ju inte värst många roliga saker eller tripper. Varken längre eller kortare. En tripp över till grannlandet blev det dock. Vi gifte oss för många år sedan just i Skagen och nu var vi där över dagen. Vi besökte sjömanskyrkan, strosade runt i stan och givetvis var vi ute på Grenen.
 
Kattegatt möter Skagergatt. Ett måste att ta sig ut på Grenen om man besöker Skagen.


 
 
Som sagt nu är det tid att planera hösten och vi har redan några trevliga saker på gång. Nu när jag inte måste prioritera att plugga på helgerna öppnar sig helt plötsligt en ny värld. Först ska jag bara bli av med denna envisa bacillen och få tillbaka lite energi.
 
Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar