torsdag 26 september 2013

Att spara och förlora foton

En av dem jag älskar mest.
Kortet är taget i somras vid Vänern.
 
 
Trots ihållande sjukdomssymtomer är jag ganska så nöjd med dagen. Jag har sorterat alla våra foton på datorn, lagt i mappar och lagt över på den externa hårddisken. Sånt som skulle varit gjort länge......
Mindre nöjd är jag över att behöva inse att många foton är borta:( Foton som sparats på den hårddisk som åkte i golvet förra året och innehöll många resors foton, äldsta dotterns student mm. Den lämnades in för lagning men inget gick att rädda!! Är inte det konstigt? Jag var nästan säker på att innehållet skulle gå att komma åt även om själva hårddisken skulle vara finito. Vad gör man egentligen för att gardera sig till 100%? Hur har du sparat era foton för att vara säker?
 
 
Nu när jag satt och gick igenom alla fotona inser jag ju att året hittills inte varit helt utan utflykter och resor. Det har känts så för att sommaren vigdes till uppsatsen. Vi var ju faktiskt i Paris i maj. Tänk att jag kom dit, till Paris som jag drömt om. Det var precis så där som jag trodde det skulle vara och som symboliserar Frankrike. Ni vet.....baskrar, skotrar, baugetter, blommor, konditorier mm Sacré-Cœur var nog det som facinerade mig mest. Vi bodde alldeles nedanför kullen där kykan ligger och såg den från vårt hotellfönster. På kvällarna var den upplyst och underbart fin.
 
Jag stannar hemma från jobbet resten av veckan och besöket på årets bokmässa ligger illa till inser jag. Jag som så gärna vill.....
 
Må väl! 

1 kommentar:

  1. Fina Paris! Vi har en extern hårddisk, dit läggs alla bilder. Bara frågan om man ska ha en kopia på den med för att vara säker... USB minne kan man ju ha med, de rymmer ju en del numera. Hoppas du kryar dig och får en helg att blir frisk på. kram Milla

    SvaraRadera