måndag 26 november 2012

Jul, jul!

I år längtar jag faktiskt till jul!! Eller rättare sagt så längtar jag tills jag får ställa fram adventsstakarna och det runt omkring. Jag är inte mycket för det röda även om mina fina Rolf Berg tomtar har en given plats. Jag gillar att ta in naturen och gjorde bla en stjärna av lärkgrenar förra julen. Så snart jag är hemma en stund då det fortfarande är dagsljus ska jag ut i våra marker och dra upp smågranar och pynta med inne. Jag ska oxå markera ut en lämplig julgran redan nu i fall det skulle komma snö och försvåra det hela. Ja, jag är taggad inför jul!!
 
 
Både vår ensamna hyacint och vår amaryllis är på väg att slå ut. Vita så klart.....
Dessa är inköpta i tid för att vara fina då maken firar födelsedag nästa helg.
 
Förra året bjöd vi på minijulbord på hans födelsedag och så kommer det bli även i år. En liten försmak på julen alldeles lagomt i förväg.
 
Har kört världens bästa spinningpass nu i kväll. Har verkligen hittat ett favoritpass och man är verkligen härlig i kroppen efteråt. Shoppade mig en ny träningströja på väg hem efter jobbet idag. Annat som shoppats idag är fler julklappar. Känns som att vi hittat bra saker i år!!
 
Nä, dags att läsa lite studielitteratur.......jippie.....eller inte.
 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar