onsdag 15 augusti 2012

Kulturkalaset!


Hallå!!

 Även idag har vädret varit alldeles ljuvligt, men i kväll bytte vi havet mot storstad och besökte kulturkalaset i Göteborg. Hela stan pulserade i den ljumna kvällen. Promenerade genom stan upp mot Götaplatsen där vi lyssnade på Nationalteatern en stund innan vi vandrade neråt igen.
Korten är tagna med iphone. Ångrar mig alltid då jag varit för lat att ta med den riktiga kameran.....
 Förr om åren hette samma tillställning Göteborgskalaset och för många år sedan åt jag min första Langos på just Göteborgskalaset. Jag har inte ätit Langos på väldigt många år och ikväll hade jag bestämt mig för att jag skulle återuppleva gamla minnen. Kan bara konstatera att mina smaklökar förändrats med åren och att jag är glad över att det faktiskt är en vansinnigt onyttig grej jag inte längre är så förtjust i.



Den här killen satt utanför Operan och målade/sprayade.
Det har varit en trevlig och mysig kväll och jag är glad över att vi tar oss dessa stunder, men.........i morgon M Å S T E jag plugga. Så kanske jag kan få helgen fri till nya utflykter.

Sov sött vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar