lördag 4 augusti 2012

En utflyktsdag!

Toddilooo....

Hade en trevlig kväll hos min bror i gårkväll och som vanligt bjöd de på mängder med gott!!
Dagen idag känns mycket bättre än vad dagen i går gjorde, trots endast 4 timmars sömn i natt. I dag har jag och han jag älskar varit på lite utflykt på tu man hand. Vi började på en bakluckeloppis i Slottskogen i Göteborg. tror att den är varje helg ett par heger framöver. Vädret var alldeles lagomt så vi strosande runt bland alla som ville sälja och jisses vad saker det finns. Egentligen är jag väl ingen loppismänniska även om jag kan tycka det kan vara kul att åka på någon ibland. Gillar du loppisar? Jag är oerhört kräsen och jag hittade inget jag ville ha av det vi såg idag.

 Det jag kan tycka kan vara kul med loppisar är de nostalgitripperna man kan få av att tex se saker man själv hade som liten osv.
Vi åkte vidare och hamnade på andra sidan Götaälv. Eriksberg. Ligger mittemot  Fiskeauktionernas hallar och Stena Line ungefär. Har blivit en egen liten stadsdel och liknar Västra Hamnen i Malmö om ni varit där. Strandpromenad längst vattnet och lite caféer och restauranger. Vi åt en god lunchpizza på ett ställe och drack urgod latte innan vi promenerade längst kajen.

Nu i kväll har vi varit ute vid havet och fiskat. Tom jag har kastat, men jisses vad kallt det var!! Så kallt att vi tänt braskaminen nu när vi kom hem, så här i början av augusti. Det är inte klokt! I morgon lovades det dock 20 grader och sol så då laddar vi för grillkväll med släkten.

Skön lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar