måndag 6 augusti 2012

En första dag på en sista vecka!

Dagens powerwalkbild är nästan densamma som en av de tidigare. Den här, fast nu har de börjat bygga upp en ny lada. Jag tycker det är så roligt då de tar tillvara på och iordningställer gamla gårdar så de inte bara förfaller. Ska bli riktigt roligt att se hur det kommer att bli. Vilket jobb!!


Hej vänner!!

Idag är första dagen på min sista semestervecka. Har blandade känslor inför det för man vill ju ha ut så mycket som möjligt av det där sista. Det är vemodigt att det är ett helt år kvar till de där veckorna då man kan få göra precis bara det som faller en in, men samtidigt gillar jag lite fart och rutiner och jag trivs ju på mitt jobb. Denna sommar har jag ju dessutom även haft sommarlov från skolan, något jag annars inte har eftersom vi även läser sommartermin. Nu när jag reflekterar lite så kan jag ju förstå att det är rätt tokigt och ohumant att jobba 100% och studera 50% utan några lov, men ett år kvar, sen............
Det jag kan sörja lite extra är att jag vet att bloggen är en av de saker jag kommer vara tvungen att försaka, den och fotograferingen. Bara under dessa semesterveckor tycker jag att jag "lärt känna" så mycket trevligt folk och det vill jag ju fortsätta med även sen. Jag får helt enkelt hitta en gyllene medelväg :)
I går hade vi en otroligt mysig och stilla, varm kväll hemma hos oss. Min bror med familj, och nästan alla våra barn med respektive var här. Vi grillade, spelade kubb och hade kul!!! Det är så kul när ens tonåringar vill vara med och alla, stora som små kan vara med på samma aktivitet. Gångerna vi kunnat sitta på vår altan på framsidan huset denna sommar är lätträknade, men i går var det perfekt. Med seglet upp som skydd för den starka eftermiddagssolen och sen mot fukten kunde vi sitta ute länge.
Pestosnurrorna högst upp i collaget rekommenderar jag varmt om ni vill ha något gott till fördrinken. Receptet har jag hittat på Matplatsen.
Nästan lite synd att kalla det recept, det är sååååå enkelt att göra och blir sååååå gott!!

Pestosnurror

1 pkt smördeg( jag använder den på rulle)
pesto

Bred peston på smördegen, rulla ihop och skär som då du gör kanelbullar. Lägg på bakplåtspapper, in i ugnen på 225 grader till de fått färg. Servera!!

Har du börjat jobba ännu??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar