lördag 20 september 2014

En lördag då den är som bäst


Vilket väder vi har!!! 20 september och 20 grader varmt. Vi har precis suttit ute på altanen och fikat. Det är härligt galet. Fast nu var det väl lite mer höstbetonat väder på ingång hörde jag. Denna sommar och höst har man verkligen fått chans att fylla på D vitaminer.
 
Efter en lång helgfrukost tog vi en 7 km promenad i rask takt. Jag måste verkligen komma igång med både träning och bättre matvanor. Om bara ett litet tag kommer det vara så mycket mörkare både på morgonen och kvällen och då vet jag att jag kommer gå i ide om jag inte tar tag i mig själv. Jag hatar att ramla ner i soffan när jag kommit hem från jobbet vinterhalvåret, men det är så lätt när det är mörkt tycker jag.

Dimman låg tät i morse då vi började gå, men frampå dagen sprack det upp och sen dess har solen värmt gott.

Har haft en skön och alldeles lagom lördag. Övningskörde med dottern ner till stan för at kika på garageport som vi behöver byta och sen har vi grejat här hemma. Maken har bla städat min bil. Snart kommer våra stora döttrar och hälsar på. En lördag när den är som allra bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar