söndag 21 september 2014

Är hösten här?

Lika skön söndag som lördag. Underbart med en helg som i princip var helt oplanerad vid start. Den enda tid vi har haft att passa i helgen var till en liten släkting som firade sin födelsedag. Där var vi i förmiddags och förutom det har vi bara handlat lite och varit hemma.
 
 
Även om vädret absolut inte varit så härligt idag som det var igår så har vi här på västkusten haft solsken nästan hela dagen. Vi har ändå börjat plocka undan lite på utsidan. Sonen och jag har burit in en stor palm och flyttat in åtta av våra stolar som står på framsidan huset på vår öppna altan. På baksidan ser det ut som på bilderna. Vi bor ganska blåsigt så denna altan med tak på baksidan är otroligt användbart.
 
 
I våras fick vi äntligen tillfälle att byta ut en grupp trista möbler mot denna soffgrupp och baksidan blev på något vis klar. Mycket harmonisk plats, men just denna sommar har vi nog använt baksidan av huset mindre än något år tidigare, pga den varma sommaren. I år har vi kunnat sitta på framsidan i princip varenda dag. Men det kommer fler somrar och jag är säker på att dessa möbler kommer att bli mycket använda.
 
Idag testar jag ett nytt recept jag hittade på en annan blogg och tycker vi att det blir bra ska jag dela med mig av det.
 
Puss å hej!

1 kommentar:

  1. Härligt det ser ut, där på baksidan! Sköna helger det där när msn får greja. Gissar att synintryck saknar pluggandet på helgerna.... Känner igen det där du skrev om träningen och prio, jag mår själv inget vidare av att träningen inte funkar just nu eftersom jag jobbar i fel stad, men får kämpa på med planeringen... Kram

    SvaraRadera