onsdag 5 februari 2014

att fylla en vardag!

Ännu en dag med underbart väder! Jag älskar att ljuset är på väg tillbaka.


Hej!

Att vara ledig så här på vardagar är ju något helt nytt för mig. Nu när jag är sjukskriven, men har ett allmäntillstånd som är bra passar jag på att göra en massa saker som jag inte kan annars. Idag har jag promenerat 5 km tillsammans med en kompis och hennes hundar. Efteråt bjöd hon på lunch på ett ställe i lilla staden. Därefter åkte jag för att träffa min chef, lämna läkarintyg, hämta friskvårdskuponger och tittade på hur mitt nya arbetsställe färdigställs. Det är helt nybyggt och så fräscht. Det känns verkligen jättekul att få vara med om detta!

Idag testade vi en ny maträtt. Ett alternativ till tacos. Testa du oxå.

Bryn kycklingfile i småbitar i fajitakrydda. När det är klart blanda i lätt creme fraiche. Låt det inte bli för löst utan mer som en gegga. Strimla röd och gul paprika, rödlök och bryn detta. Ät tillsammans med guacamole i tortillabröd. Jättegott!

Kram så länge!

3 kommentarer:

  1. Tack för ännu ett recept. Provade fläskfilén och mmmmm så god. Skönt att höra att du mår bra. Ledighet är gött men inte om man inte valt den själv.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det skönt att det blivit ljusare!
    Vi brukar också göra kycklingfajitas som omväxling till taco ;)
    Kram /maria

    SvaraRadera
  3. Äntligen börjar det bli ljusare, men idag har det tyvärr varit riktigt tråkväder, men vad gör väl det när man trots allt är ledig. Ha en mysig lördagskväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera