fredag 14 februari 2014

att fira fredag!

 Vi håller på att få två nya grannar. Här, tidigt en morgon i förra veckan kom det ena huset. Det är spännande att se det växa fram och jag minns hur det var när vi själva byggde. Så spännande, men så många beslut som skulle tas. I sommar har vi två nya grannfamiljer och det ska bli jätteroligt.
 

God fredagskväll!
 
Ja, nu var det ett tag sedan igen. Trots att jag fortfarande bara fyller mina lediga dagar med sådant jag själv väljer så har bloggen fått stå tillbaka. Första dagen jag påbörjade min 4½ vecka långa sjukskrivning funderade jag på hur jag skulle få tiden att gå. Redan första dagen klättrade jag lite på väggarna, men oj, vad jag ändå har fyllt dagarna. Jag har hunnit träffa vänner att luncha och fika med, gjort hundpromenader tillsammans, umgåtts med min mamma, storrensat här hemma både här och där (dock väldigt lugnt eftersom jag inte varken får lyfta tungt eller anstränga mig). Idag har jag dock gjort en mindre trevlig grej, men nödvändig pga min tarmsjukdom. Tidigt i morse var jag och gjorde en koloskopi, en stor tarmundersökning som jag gör en gång om året. Som tur är så tycker jag inte att det är speciellt jobbigt, men det krävs en del förberedelser och jag får alltid ha med en chaufför eftersom man inte får köra bil själv efteråt. Min sjukdom gör att jag har en ökad risk att få tarmcancer som är den tredje vanligaste cancerformen i Sverige. Genom dessa täta undersökningar kan man då upptäcka ev förändringar i tidigt stadie och det tycker jag faktiskt är jättebra!

 
 I helgen hade vi fina vänner på besök. Bjöd på jättegod kycklingsrätt och till efterrätt denna kladdkaka med after eighttäcke. Vill ni ha recepten så säg till så lägger jag ut dem. Just dessa fyra vänner träffar vi allt för sällan så nu passade vi på att boka in nästa träff för att det inte ska gå för lång tid.



I söndags tog vi en liten tur ut till en av hamnarna i vår närhet. Tyvärr var det blåsigt och jättekallt, men vi hann titta lite på både bryggor och båtar som stod på land. Vi funderar nämligen på att köpa båt i år. Varenda sommar brukar vi säga att vi skulle vilja ha båt och vi älskar havet båda två så nu slår vi kanske till.
 

 
I kväll blir det färska räkor och havskräftor. Det som vi så ofta äter på fredagskvällar och det vi båda anser att man inte kan äta för mycket av. De är inte fiskade i Sverige utan i Norge ;)
Sitter och grämer mig lite över att jag inte nappade på Millas förslag över att följa med på bloggeventet som går av stapeln i helgen. Trodde jag skulle ha fullt upp, men nu hade det passat toppenbra. Ja ja det går väl fler tåg hoppas jag. Om någon av er som läser detta ska dit önskar jag er en toppenhelg!
 
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar