lördag 21 december 2013

att sammanfatta den senaste tiden.

Oj, vad det tog stopp. Det fanns helt enkelt ingen inspiration och tiden bara rann iväg.......Bilderna är från Iphonen och är inget vidare, men sammanfattar ändå en del av det som hänt den sista tiden.


Hej
och tack för att du fortfarande tittar in. Sist var det början av november, nu är det redan slutet av december. Idag vänder mörkret och vi går mot ljusare tider igen. Ljus är verkligen något jag saknar. Vintern här har hittills varit väldigt mild och med det väldigt mörk.


Har bakat ovanligt mycket i vinter och i år blev det inga traditionella lussekatter utan jag valde att göra saffransbullar fyllda med mandelmassa och vanilj. Underbart goda! Tunnbröd, pepparkakor och lite godis har det oxå blivit. Årets absolut bästa julgodis blev lakritskolor med chokladöverdrag. Farligt goda!


Under en veckas tid nu i december har vi haft besök från Frankrike. Yngsta dottern är med i ett utbyte och hade två fransyskor boendes här. Till våren åker hon till dem. Deras första kväll hos oss blev det pepparkaksbakning och en ny upplevelse för dem.


Förra helgen var vi och såg Familjen Addams på Lorenbergsteatern. Avslutade kvällen på en turkisk restaurang där vi njöt av gott lamm.


Nu står granen klar, en låååång ledighet ligger framför våra fötter och jag ska bara vara de flesta av dagarna. Nyår ska firas här med vänner, god mat och bubbel och 2014 innebär bla ett nytt jobb för mig. Jag hoppas att 2014 ska bli ett bra år!!

KRAM !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar