onsdag 25 december 2013

att ha haft julafton

Sitter ni mätta och belåtna i sofforna? Eller är ni iväg för att fira julafton nr 2 hos annan del av släkten? Det är väl så juldagen spenderas i många hem. Hoppas att ni hade en mysig julafton i alla fall.
 
 
God Jul på er!
 
Äntligen har jag landat i soffan efter en julafton i går som var fylld med mat, släkt, julklappar, spel, mat igen och massvis med regn! Vi var ca 15 personer som firade jul hemma hos min pappa i går. Packade in oss, hund och julklappar vid 13 tiden i går och var inte hemma igen förrän kring midnatt. I natt har vi haft gäster och i morse blev det julfrukost med det lilla extra och sen fram på dagen kom mina svärföräldrar hit för att äta julmiddag med oss.

 
"Morberg firar jul" låg i ett av mina paket och i den fick jag idén till att göra grönkålsstuvning. Grönkålen hade jag köpt för att dekorera med, men det blev ju över..... Purjolök hade jag ingen hemma så det fick bli schalottenlök istället samt att jag förkokte kålen och det blev supergott!!! Ska kommas ihåg till nästa jul minsann.

 

 
Förutom boken gömde det sig en snygg klocka, fina viner, choklad och vinprovning och presentort i paketen. Tomten har verkligen träffat rätt i år.:)
 


Har länge suktat efter denna ljusbricka som finns på Rusta. Nu såg ena dottern att den var sänkt och körde ner till storstan dagen innan julafton och köpte en till oss var. 199:- istället för 299:-. Dagens tips! Jag tycker Rusta kan överraska. Har köpt matta, ljuslykta, porslin mm där det sista och allt är saker som jag verkligen storgillar.
 

 
Nu ska jag plocka fram godisskålen, lägga upp fötterna och försöka övertala maken att se "Känn ingen sorg" en gång till. Tror tyvärr inte jag lyckas :)
 
Njut av kvällen! 

2 kommentarer:

  1. Goooood jul!
    Vad gullug du är! Jag finns ingenstans än. Eller jo, men inte "utåt" sett. Jag jobbar på en hemsida. Men det är så mycket annat just nu så jag har lite svårt att sitta ned och ta mig tid att få det som jag vill! Men det kommer :)
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt ni haft det! Vi firade hemma hos mina föräldrar igår med syskon o familjer (saknad dotter fick vara med på Skype en stund). Idag har makens familj varit här på fika och julbord så nu är man rätt stuffed och trötter. Imorrn hoppas man det blir ljust och regnfritt så man kan gå ut ett tag! kram Milla

    SvaraRadera