onsdag 9 oktober 2013

Att fira jul

Jul 2012. Den firade vi här hemma hos oss och idag visar jag några bilder på dukningen. Fotokvaliten är allt annat än bra, men jag kör fortfarande Iphonebilder i väntan på min dator.
 
 
Hej hallå!
 
Bara en dag kvar innan vår lilla hotellweekend. Vi ser båda två jättemycket fram emot denna helg. Att bara vara, njuta av god mat, hotellfrukost och nya miljöer. Idag fick vi dessutom reda på att vår nya bil kommit!! I morgon kan vi hämta och vad kan väl bli bättre än att få köra den ner mot småland?

 
För att fortsätta på tema jul så gillar jag vår "finservis" Maria Vit jättemycket. Alldeles lagom och passar överallt. De små söta snapsglasen syns inte så bra men är köpta på auktion och verkligen jättefina.

 
Jag gillar jul, men är inte hysteriskt julig. Jag gilla inte en massa tomtar (förutom mina Rolf Bergs tomtar) men jag gillar naturmaterial och att skapa saker av det. Förra året gjorde jag en stor kras av granris och på ena sida sitter stjärnor av näver. De ni ser i dukningen. Något jag ser fram emot i år är att för första gången på ganska många år förmodligen ha lite tid till att greja lite extra.
Det jag tycker är jobbigast på jul är faktiskt julklapparna. Mest är det nog för att jag gärna vill att allt ska passa och behövas av den som ska få det. Att det ska vara som gjort för just den personen och sånt kan vara lite svårt.
 
Jag säger trevlig helg redan här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar