söndag 6 oktober 2013

Att besöka Helsingborg

Fortfarande utan egen dator och således egna foton vilket innebär att jag tar ifrån Iphonen och då vet ju alla hur kvalitén blir. Men så får det vara ett tag till.......
Här gifte vi oss 1993. Svenska sjömanskykan i Skagen
 
 

Hej du som läser!
 
Helgen snart slut och en ny dag står för dörren. Helgen har varit toppen med blandat innehåll. Vi har börjat röja både här och där och slänger, säljer på fb-loppisen och ger bort. Sorterar och plockar iordning. Känns så himla gott. Kalas hos mamma i går med underbart goda pajer. Jag bröt mitt pulver intag för en måltid och vilka smaklökar man får av att inte ha ätit på ett par dagar. Wow!! Idag har vi varit i storstan med äldsta dottern och pojkvän som bla köpte säng. In en sväng på IKEA och köpte plastlådor till vårt röj vi håller på med.
 

Skagen
Nu vill jag ha er hjälp. På fredag styr vi kosan mot Växjö för min examenscermoni och efter det kör vi över till västkusten igen och landar i Helsingborg. Där har vi aldrig varit förut. Vi ska bo på Grand Hotell. Ni som kanske bor i Helsingborg eller känner till staden, var ska man passa på att göra där och har ni några restaurangtips???
 
Kramis!

3 kommentarer:

  1. Hoppas ni hittar en bra restaurang, har tyvärr inga tips men det låter trevligt med examenscermoni. Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att få rensa, kasta, ge bort och sälja! Man känner sig så nöjd med jobbet och sen all plats man helt plötsligt får, vi gjorde samma sak i fredagskväll, rensade vinden!

    Hoppas du haft en fin dag!

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera
  3. Tyvärr inga tips...
    Jaha, då firar ni också 20.årig bröllopsdag i år!? ;) :)
    Mina bilder på bloggen... Jag förminskar de först i datorn när jag exporterar dem från i-photo, till 1200 höjd, alternativt 900 bredd. Sedan väljer jag att lägga upp dem i ursprungsstorlek på bloggen.
    Ha en trevlig tripp med examensceremoni och hotellvistelse!
    Kram /Maria

    SvaraRadera