tisdag 9 april 2013

Texas Long Horn, the mans place

Ledig tisdag idag! En sån där dag ägnad till studier. Jag trivs med de där tisdagarna...
Det är mysigt att ta tåget in från min lilla ort och möta upp Carina i Göteborg.


Våra tåg kommer in samtidigt och sen promenerar vi genom en morgonslö stad till universitetet för att sitta på deras bibliotek ett par timmar.
 

 
Efteråt hinner man nästan alltid med lite feelgood och idag besökte vi denna härliga butik på Södra vägen. Gillar du Odd Molly, Pleasejeans och Hunky Dory är butiken ett hett tips.



Inte ett dugg nyttigt, men ack så gott det var. Texas Long Horn besöktes för första gången. Valde en burgare men med kycklingfilé. Underbart god!!Hade under tiden vi åt en liten undersöking ang genus. Vi kom fram till att det definitivt är fler män än kvinnor som väljer hamburgare till lunch och att samma servitris frågade grabbarna bredvid om de ville ha stor läsk medan vi automatiskt fick en liten. Ja, jag vet, man blir en bit skadad då man läser pedagogik med inslag med genus.
 



 
På grund av denna måltid blev det träning även idag. En timma på löpbandet samt sittups. Har dessutom bokat mig på ett cirkelgym pass på söndag. Huga!
 
Hoppas ni haft en lika trevlig tisdag som jag haft!

2 kommentarer:

  1. Ah, så gott och trevligt! :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg och så gott! Älskar Oles döttrar! Vi skall äta på Thats Amore - vägg i vägg med Texas Longhorn, kram och trevlig kväll

    SvaraRadera