lördag 26 januari 2013

Recept och glas!


Varsågoda! Ett härligt recept på pastasås. Hittat här.
Det här använde jag till två personer 

1 pkt bacon
1 pkt Cantadou basilika och gräslök
1 gul lök
3 dl matlagningsgrädde
salt och peppar

och så här gjorde jag

Hacka löken och skär baconet i bitar. Bryn i panna, rör ner osten och grädden och smaka av med salt och peppar.
Jag hällde allt över färsk nykokt pasta och serverade med en vanlig grönsallad.
Lätt och smarrigt!

Hej alla!

Denna vecka har verkligen innehållit megalånga dagar. Mycket sådana där saker som man bör delta på som delaktig personal och förälder. Personalmöte, föräldramöte och utvecklingssamtal. Dessutom har jag jobbat till 18 två dagar. I dag har jag gett mig själv sovmorgon men vaknade så tung och öm i kroppen att jag funderar över vad jag sysslat med i natt. Hoppas söndagsmorgonen känns bättre. For in till lilla staden och fixade present inför nästa helgs 40 års fest, fyllde på kyl och frys och inhandlade nya växter till köket.
Hämtade oxå mina fina termoglas från Sagaform som jag fyndade på Campadre nyligen. Perfekta till latte, varm choklad och irish coffe.
I kväll ska vi till vänner. Dricka lite vin och se om vi kan planera en resa ut i Europa i vår.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Pastasåsen såg jättegod ut (pasta försöker jag hoppa över)! Jättesnygga glas!
    Hoppas du får en lugnare vecka nu då, kram Suss

    SvaraRadera