söndag 20 januari 2013

Tillbaka!


Tillbaka på västkusten sen i går kväll. Fullmatad med nya kunskaper, tankar och möten. Avslutade en kurs och påbörjade den sista. Det känns fantastiskt så här drygt 3½ år efter att jag började. Nu ska jag läsa Läraren som ledare och det löper ett ganska så stort arbete genom hela kursen. Samtidigt kickade vi igång introduktionen till mitt examensarbete.

Bor på absolut bästa hotellet i stan. Mysigt, kvällsbuffé ingår och trevlig personal. Dessutom bor flera från utbildningen på samma hotell så stämningen är hög under middagen.
Även fast jag bor som en prinsessa är det alltid lika skönt att komma hem. Nya fräscha tulpaner på bordet och nybäddade sängar väntade mig då jag kom hem.


Vi stannade till på ICA Maxi på vägen från tåget igår för att handla lite och då köpte jag med mig söta pärlhyacinter. Snopet bara att jag glömde de i bilen så i morse var de ganska frusna. Jag som skulle försöka göra det lite vårigt på köksbordet. Så kan det gå.......


Idag har jag bara lullat runt här hemma. Skickat iväg ett arbete, påbörjat en ny uppgift, tvättat, plockat och lagat mat. Gick en liten tur i skogen för att få luft, men så mycket mer har jag inte gjort.


Kommande vecka blir ganska intensiv med personalmöte, utvecklingssamtal med sonen, föräldramöte med dottern och chatt med kursare. Dessutom jobbar jag till 18 två dagar.

 
Näst äldsta dottern flyttar hemifrån om 10 dagar så nu står det kartonger och nyhandlade saker högt och lågt här. Tänk, sen blir vi bara fyra stycken här hemma i vårt stora hus. vad ska vi göra med alla rum?? Vad har ni gjort, ni som har barn som lämnat boet.
 
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Visst är det konstigt? Först ska man fixa och anpassa boendet till alla ungar och saker. Och sen plötsligt sitter man där två st helt allena. Jag skulle nog så småningom flytta till ett helt annat boende, men var och hur har jag ingen aning om ;) kram Milla

    SvaraRadera