onsdag 26 december 2012

en annan dag, en annandag!

Annandag jul, lika lugn och skön här som gårdagen var. Jag fick dessutom en oplanerad låååång sovmorgon medan maken var ute och jagade. Bara yngsta dottern hemma av alla barn, maken gör rent sina gevär och jag surfar bland bloggar uppkrupen i soffan framför tvn. Även om jag är den som egentligen gillar fart och fläkt så njuter jag verkligen av dessa helt kravlösa dagarna. Det är något som är i princip obefintligt sen jag började läsa för 3½ år sedan och något jag kommer att uppskatta enormt om ½ år. Dessa dagar har jag verkligen kunnat koppla bort skolan, trots att jag har en del som ska göras innan kursavslutningen i januari. Jag tror jag kommer att fixa det ändå.
 
 
 Strax innan jul var vi på Village och köpte julklappar. Ett polkagriste åkte med hem oxå, men har inte hunnit testas ännu. I somras fick jag ett sommarlovte som var därifrån och underbart gott.

 
Jag har fått frågor ang tomtarna vi serverade till kaffet på julafton. Här är en bild som visar mer exakt vad de består av. Jag valde att stansa ut stubbar av kladdkaka att sätta tomten på för att det skulle bli en lagom mumsbit till kaffet. Resten är gjort av jordgubbe, grädde och silverkulor. Blev en alldeles lagom liten sak efter all julmat.
 
I morgon har jag och yngsta dottern planerat in lite shopping i storstan. Kan bli mysigt efter allt stillasittande. Men först ska vi avverka denna dagen som innehåller middag hos farmor och farfar och en tvkväll här hemma.
 
Jag hoppas att du oxå har sköna dagar!


1 kommentar:

  1. Det här var ju bland det sötaste jag sett!! Måste göra såna här...strunt samma att julen är över! Såå fina! :)
    Kram!

    SvaraRadera