tisdag 25 december 2012

Juldagen!

Här har vi landat i soffan. Maken, jag och äldsta dottern som är hemma över jul. Tidigt i morse körde vi näst äldsta dottern till tåget som ska ta henne upp till Sälen och pojkvännen som är där med sin familj över jul. När vi kom hem igen dukade vi upp frukost framför tvn och här har vi sedan blivit kvar. Juldagen måste vara den slappaste av alla dagar. Så avkopplande.

Hade ni en bra julafton? Det hade vi. Jag måste faktiskt få säga att det är skönt  nu när barnen är stora och det inte är en sån hysteri kring allt!!! De valde själva att vi skulle äta innan julklapparna delades ut!!!
Årets dukning gick i rött och vitt.

Kransen fixade jag ihop strax innan gästerna kom. Fördelen med att bo ute i naturen. De fina björkhjärtana fyndade jag för halva priset på City Gross dagen innan.

Bilderna är tagna med min Iphone så de är givetvis inte så bra, men det fanns en del att stå i så finkameran var bara framme ett par gånger.

Ideén till dessa hittade jag på nätet. Alldeles lagom mumsbit efter ett mastigt julbord.
Julklappar fick jag oxå. Cleanparfym som jag önskat mig.
Senare idag ska vi åka hem till min mamma på ytterligare julbord och julklappsutdelning med min bror med familj och i morgon ska vi till svärföräldrarna.
Vad gör du nu i juldagarna?

4 kommentarer:

  1. Vi tar det verkligen lugnt idag men annars tycker jag att nyårsdagen är den mest slappiga dagen på året... Haha! Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Vi pratade också om detta tidigare idag, att juldagen är en av de - om inte den - lugnaste och slöaste dagar. I väldigt positiv bemärkelse! Jag behöver verkligen ladda batterierna och tar verkligen tillfället i akt! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, rolig efterrätt :)
    Önskar dig en fortsatt fin julhelg, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en god fortsättning ♥
    Vad är det för söta tomtar (mat) som står på fatet? Blev så nyfiken.
    Rolig idé!


    Stora kramar ♥CC♥

    SvaraRadera