tisdag 21 augusti 2012

Creamy Chicken Bacon!

Todelooo!!

Jag gillar faktiskt att det är vardag igen!! Visst saknar jag att vara lös och ledig och visst saknar jag alla goa frukostar ute och alla mysiga utflykter vi gjort, men nu är man tillbaka på banan igen så att säga. Vi är en ny i vårt arbetslag på tre så vi håller på att jobba ihop oss för fullt och det funkar så himla bra och då blir det ju så himla kul att jobba!!! Något annat som det oxå blivit lite mer ordning och reda på är maten. Inte bara grillat och restaurangmat utan riktig lagad mat och inte bara till två eller tre utan oftast till fler än fem. Idag gjorde jag en kycklingrätt som jag tycker är toppengod. Receptet hittade jag här en gång för länge sedan.


Creamy Chicken Bacon
4 portioner
1 kg kycklingfilé
3 dl grädde och 2 dl creme fraiche
4 stora champinjoner
1 gul lök
4 soltorkade tomater i olja
2 tsk dragon
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
1 paket bacon
Sätt ugnen på 225 grader. Skiva champinjonerna, finhacka löken. Knaperstek bacon och tillsätt sedan champinjonerna och löken. Stek tills champinjonerna och löken får en fin färg, ca 5 minuter.
Häll över vispgrädden och låt puttra ihop några minuter. Krydda med dragon, salt och peppar. Putsa kycklingfiléerna, dela dem i mindre delar och lägg dem i en smord ugnsform och häll över  såsen. In i ugnen ca 30 minuter.
Servera med valfritt tillbehör!

Skolan har dragit igång och just nu läser jag matematik för små barn. Mycket inspirerande. Snart bär det av till universitetet igen för att avsluta denna kurs och påbörja svenskakursen. Den ser jag fram emot, har alltid gillar litteratur och sagor.

Kram till er!

4 kommentarer:

  1. Gud vad gott det där spg ut, det ska jag nog testa i veckan, påminner om ett annat recept som jag gjort tidigare fast med senap i också got. Jo det blir ofta mat för många på sommaren och grillat:) kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm, vad gott! Detta måste jag också testa. Vilka bra matidéer jag får här. Helt perfekt! :)

    Och du, TACK för pepp hos mig! Det behöver jag. Och vem vet, jag kanske smittar av mig.... :) Jag är glad för min "coach", hon är tuff och håller koll på mig. Ingen chans att smita undan och det behöver jag!

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Mmmmm låter gott och ser gott ut. alltid kul med nya recept. måste provas inom kort. Jag gillar också att vardagen kommit igång. Helger och ledighet är toppen men rutiner gör ändå livet till vad det är. Kul att du fortfarande gillar plugget. Matte med barn är min favvo, lycka till!
    Kramis Kristina

    SvaraRadera
  4. Hej igen,
    Jo, det där med bokklubb. Vi är fem stycken och vi turas om att vara hemma hos varandra. Så denna gången var vi hos M, hon hade valt boken och bjuder således hem oss på middag. Nu har vi ju träffats så länge, så det blir självklart en himla massa prat om allt annat än boken. Men även om boken såklart! Vi pratar om vad vi tyckte om den. Vissa böcker visar det sig att det inte finns så mycket att säga om, medan andra har ett tema som man kan prata hur länge som helst om. Väldigt mysigt! Vi avslutar alltid med att bestämma vems tur det är nästa gång (det går i turordning) och hittar ett nytt datum, ungefär 4-5 veckor bort!
    KRAM!

    SvaraRadera