fredag 27 juli 2012

En resa till Stockholm!

Hej där!

I söndags styrde vi färden mot huvudstaden. Jag, maken och våra 16 åringar. De hade båda önskat att få åka till Stockholm, men ville helst ha med sina flick/pojkvänner, men när det inte gick att få till några dagar då samtliga kunde beslöt vi till slut att ta med våra tonåringar den vecka deras respektive var upptagna på annat håll. Det visade sig vara väldigt trevligt. De har båda två världens trevligaste flick och pojkvän, men ibland kan det vara roligt att bara få umgås med sina egna barn då de är i den åldern då de helst umgås med kompisar och respektive och man inte ser till dem så mycket.

Vi har verkligen varit turister ut i fingerspetsarna. Gått, gått och gått, åkt buss, tunnelbana, pendel, spårvagn och gått lite till. Stockholmskortet är fantastiskt!!
Vi har besökt Skeppsholmen, Söder, Gamla stan, Mosebacke, Slottet, Armémuseet, Nordiska museet, Vasamuseet....

Vi var på allsång på Skansen och hörde bl.a Ledin! Skansenakvariet.......

....Rosendals trädgårdar och slott besökte vi.


Vi åkte upp i Kaknästornet och besökte dess kakbuffé.


 Bodde gjorde vi på Radisson Blu. Ett stort hotell i vacker omgivning i Haga parken. Kanske lite väl långt från city, men vi blev fenor på att åka kollektivt och passa in tåg och tunnelbanor och dessutom var det så otroligt lungt där utanför stan.

Vi har haft riktigt trevliga dagar och fått umgås med våra fina 16 åringar på ett sätt vi inte gjort på länge.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Ni har ju sett mer under den där resan i Sthlm än jag besökt under alla ggr jag varit där... bor väl för nära helt enkelt ;=) kram!

    SvaraRadera
  2. Mmmmmmm låter helt underbart. Ledin, min favvis. Vi tittade på tv och jag sjöng hela tiden. När vi var i Stockholm när jag fyllde 40 åt vi i kaknästornet men då fanns där ingen kakbuffe. Vilken tur annars hade jag väl suttit där fortfarande. Härligt att få umgås med barnen själv i bland. Det är som du säger, vi har inte den högsta prioritet i dessa dagar.
    Krameli kram Kristina

    SvaraRadera