torsdag 12 juli 2012

En morgon

Hej torsdagsförmiddag!

I morse när jag vaknade av mannens klocka var jag inte alls så säker på om jag skulle fullfölja min nya vana och ta den där tidiga morgonpromenaden. jag hade ett flertal gånger under natten hört regnet rasa utanför så jag misstänkte ju hur där skulle se ut. Dessutom var jag rätt trött trots att vi kom i säng i hyfsad tid kvällen innan. Den där äkta semesterfeelingen vill ju inte infinna sig till 100% när ens partner inte har semester. Man kan ju inte tokvända dygnet med respekt för att han ska orka med sitt arbete. Till slut tänkte jag att jag går med upp och äter frukost med han jag älskar och så får jag se om jag orkar sen......
Jag är känd för mi envishet och har jag någon gång fått en liten tanke om något har jag svårt att inte genomföra det. Så på med skorna och i med lurarna. Idag var min sommarpratare Anja Pärsson. Nu börjar hastigheten öka och det börjar närma sig power walk igen, men bara närma inte ens snudda.



Dagens promenadbild!


Det här paret ser man titt som tätt på gångbanan längst med den väg jag brukar köra. De går där dagligen, stapplande men i god fart och i armkrok upp för backarna. Oavsett om det är vinter, sommar eller höst ser man dem. Så där vill jag oxå gå med den jag älskar då jag är i deras ålder.


Regnet slapp jag inte helt, men jag hade ändå tur. Iphonen vattenskadades inte och jag krympte inte ett gram. fast hade jag krymt lite hade det inte gjort så mycket ;o)
Nu hemma, nyduschad sitter jag här och bloggar, väntar på att mannen ska höra av sig och vilja ha lunch och funderar på om jag ska ta och åka och köpa den där färgen och få målat den där hallen. Man får gjort mycket samtidigt som man tar det lungt då man har semester själv ;o)
Innan jag åker och köper färg eller lagar omelett så ska jag visa en av sakerna jag köpte i går. Inget märkvärdigt men en passande sak till köket.


Känns så himla roligt att jag hinner blogga igen, men det krävs visst 100% semester för det. Fast det är kanske inte så konstigt att man inte hinner allt när man jobbar 100 och pluggar 50%, eller...........
Vi hörs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar