torsdag 19 juli 2012

En regnig dag!

Hej svejs!

En natt med oavbruten sömn, JIPPI!! Fast så la jag mig inte förrän kl 02 heller ;o) så så värst tidigt kom jag ju inte upp, men jag slapp i allafall ligga och vända och vrida på mig. Jag minns att jag var på en föreläsning en gång där man pratade sömn. Där berättades det att då man blir äldre ofta kräver mindre antal sömntimmar och många gånger tror att man har sömnproblem för att man ligger vaken........."då man blir äldre"? Är det dit jag kommit?! Näe, jag skyller min brist av behov av sömn på att jag är för sysslolös. Att min kropp och min hjärna inte är van vid detta lugna tempo den för tillfälligt befinner sig i. Känns bäst så faktiskt :o))

I natt har det regnat......massor!! När jag ätit min frukost var det uppehåll så jag skyndade ut på min runda tillsammans med Torsten Flink. Någonstans under de 7 km blev jag medveten om att det kanske inte är så konstigt att han verkar så skum och att jag har lite svårt att veta vad jag ska tycka om honom. Jag vet nog fortfarande inte vad jag ska tycka om honom, men nu vet jag hur det kan bli för en del. Det är verkligen intressant att höra mäniskor berätta om sina liv och dess öden.
Precis innan jag kom hem kom regnet, ett stilla sommarregn som föll som det ska göra, uppifrån och ner. Vi här på västkusten är annars vana vid att det regnar på tvären.

Dagens power walk bild!

Ni ser det va?! Att det är dags att kalla det power walk istället för promenad? bara en liten parantes sådär ;o)
Sniglar, sniglar och sniglar. Ser ni dem? Alla de små mörka prickarna på stigen är mördarsniglar. I är finns här massvis!!! Beror väl troligen på regnet gissar jag. Min bror berättade i går att går han ett varv runt deras hus så kan han plocka ca 400 sniglar och när han kommit runt finns där lika många till!!! Nu är det varken så att min bror bor i ett hus av slottsstorlek eller är ovanligt långsam utan det är verkligen otroligt många sniglar i år. Han som gillar att odla och nu till sin fasa tom får in dem i växthuset är frustrerad. Jag som inte bjuder dem på mer än hundbajs i år är rätt avslappnad. Odling och trädgård är något som fått stå tillbaka för studier de senste tre åren. Summan är att vi nu vet vem av oss i familjen som sett till att vi haft närproducerat.


Däremot har jag lyckats övervintra min rosa lavendel och det är jag glad över!! Jag älskar lavendlar och denna är så fin med sin rosa färg.

I kväll och natt är jag och mannen ensamna hemma. Det sker titt som tätt nu för tiden och från att ha haft mängder med barn hemma i alla år så känns det fortfarande ganska ovanligt.

KRAM!

1 kommentar:

  1. Rosa lavendel! Det visste inte jag om att det fanns. En sådan måste ju införskaffas direkt, det lät ju hur fint som helst.

    Ok...jaha...jag får kanske höra på Torsten Flinks sommarprat då...för jag tycker att han är ganska läskig, i alla fall har han läskiga ögon. Det hade varit intressant att veta varför det blivit så...

    Och Grattis! Till 'powerwalken'! Härligt! :)

    SvaraRadera