tisdag 17 juli 2012

En semestertisdag!

Hej alla semesterfirare......

...eller har du gått tillbaka till jobbet eller kanske har du ditt kvar? Jag är än så länge bara i början av min och det känns gott!!! Mannen har inte ens börjat sin. Många har börjat jobba denna veckan och vad säger man om semestervädret hittills?! Hur har det varit där du bor? Jag tror att vi haft rätt ok väder här på västkusten om man jämför med många andra i vårt land, men något härligt sommarväder kan nog inte ens vi skryta med :(
I går då jag hade goa vänner hemma på grillat trotsade vi vädret och satt ute hela tiden. På baksidan, under tak, i vindskydd och med filtar i slutet av kvällen, men ute det satt vi!!

Dagens promenadbild!



Jag minns att jag var rätt gammal innan jag för första gången någonsin åkte tåg. Nu är jag en van tågresenär, det blir många turer till universitetet under fyra år. Vi har tom valt att ta tåget till kungliga hufvudstaden på söndag. SJ hade mycket förmånliga erbjudanden om man köpte Stockholmskort av dem och visst kan det för en gång skull vara skönt att kunna lämna bilen hemma.
För att återgå till promenadbilden och promenader så hade jag riktigt bra tempo idag. Ingen sommarpratare i öronen pga strul, men något annat program fick underhålla under de 7 km.
Efter att ha varit i princip ensam hemma på dagarna i över en vecka har hemmet åter igen invaderats av våra ungdomar. Ja, i allafall av de yngsta och deras flick/pojkvänner och vänner. Nu är det liv och rörelse i huset igen.

Kram!

1 kommentar:

  1. Vädret? Usch! Ja, jag försöker verkligen att inte vara för gnällig....men det är svårt att vara positiv. Jag är grymt väderberoende och älskar sommar och sol. Men här nere i Skåne, på västra kusten, så är det inget sommarväder direkt. Temperaturen når nästan aldrig över 20 grader och visst är det lite sol ibland, men mest regn, grått och blåst. Hade gärna "flytt" söderut, men har tyvärr inte råd....ska börja spara nu inför nästa sommar! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera