tisdag 10 juli 2012

En skön dag!

Hej på dig!

Knepigt det där med dagsform. Vissa mornar då jag vaknar är det som att tåget kört över mig och vissa mornar (nätter) kan jag vakna runt 04 och vara urpigg. Idag var dagsformen som den jag nämde sist. Normalt sett brukar jag somna om efter ett par timmar, men idag gick jag faktiskt upp runt 6.30 när makens klocka ringde. Fixade lite frukost till oss och när han körde iväg för att jobba snörade jag på mig joggingskorna och begav mig hemifrån.


Jag har läst på så många ställen om alla som lyssnar på sommarpratarna så jag har tänkt i flera dagar att jag ska ge det ett försök. Det som strömmar ur en radio då jag är lyssnar är alltid musik och tänker man efter är det samma musik dag ut och dag in, ja, tom timma ut och timma in. Efter många om och men med Iphone, bälte till den, snoddar och lurar och laggningar och återstartar så var jag där. Valde en av pratarna på måfå och det blev Hellenius. Under hela min promenad på ca 7 km lyssnade jag till berättelsen om hans liv och på en massa låtar som jag antagligen aldrig någonsin hade lyssnat på om det inte var för just det programmet. Eftersom jag varit sjuk gick jag i vanlig promenadtakt och tanken slog mig flera gånger under min runda om vilket lugn som infann sig i mig. Lugn morgon, lungt tempo, annat än normalt i öronen och ok väder. När jag kom hem tog jag en dusch och satte mig sedan på altanen med det sista i boken som nu är utläst.


Resten av dagen har oxå varit lugn. Jag har kört in och köpt ögondroppar till linserna, handlat lite färska räkor till i kväll, varit hemma ige och ätit lunch med man och dotter och åkt iväg igen. Denna gång till Ikea med näst äldsta dottern. Där var halva västsverige och det hade man väl kunnat räknat ut egentligen. Trots det var där inga köer och vi gick igenom varuhuset relativt snabbt. En väg om City Gross special för att fynda två pocket och hem.

"Duken" som egentligen är ett överkast köpte jag på Ikea. Endast 99:-

Nu ska jag lägga mig här ute och börja på en av mina nya böcker och bara fortsätta njuta av min stressfria dag. Jag ska försöka låta hela min semester få vara just sån här. Jag ska göra det jag vill, nyttigt eller bara slött, huvudsaken är att jag vill göra det!
På bilden ovan, längst bort på lådan där det finns örter sitter ett hjärta med texten "Fånga dagen", passande ord på min dag. :o)

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar trädgård du har. Klippor i bakgrunden, vad avundsjuk jag blir. Tack för vin tipset. Jag gillar Rosé :) Hoppas bordet blev bra. Ha en fortsatt fin kväll. Just nu lyssnar jag på Gudrun Sjödens sommar prat.
    Se you!

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att ha sommarpratarna i öronen på promenaden eller löparturen. Jag ska ladda ner några nu för jag har bara hört en innan jag reste iväg. Sköt om dig och njut. Kram

    SvaraRadera
  3. Hittade till din blogg av en slump, via lyckligagatans... ;)

    Åh vad kul att du upptäckt sommarpratarna - det gjorde även jag för några år sedan och himmel vad jag älskar att lyssna på dem. Att precis som du skriver, verkligen lyssna på vad de säger OCH den musik de spelar. Ofta får man med sig några tänkvärdheter också. Allt gott!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Nyfiken på det där bältet du nämnde.
    Är på jakt efter ett midjebälte till iPhone men hittar bara på utländska sajter. Är det ett sådant du fått tag på?
    :)

    Tack!

    SvaraRadera