torsdag 3 oktober 2013

Att studera


Under fyra år har jag läst på distans, året runt utan lov. Samtidigt har jag jobbat 100%. Det har funkat, men riktigt sunt är det nog inte.

 
Så här såg mitt köksbord ut i princip vareviga helg + semesterdagarna nu i sommar. C-uppsatsen skulle skrivas.
Nu är den klar och inlämnad och opponerad. Nästa fredag väntar examenscermoni i Växjö och sen är studietiden över. Samtidigt som det är underbart är det en smula sorgligt. Vi har haft många trevliga och roliga dagar på hotellet och universitetet i Växjö och jag har lärt känna massor av nya härliga människor. Steget jag tog för fyra år sedan, helt ensam, är ett av det bästa i mitt liv och har gett så mycket.
 
En torsdagsreflektion........

2 kommentarer:

  1. Jag har följt dig och ditt slit, inte hela vägen men länge nog. Jag avundas dig som lyckats med detta. Jobba heltid är jobbigt bara det. Familj och vänner där på och dessutom studier. Stort HURRA!!!!
    Välkommen till förskollärargänget, hoppas slitet gjort dig till en ännu starkare och tryggare pedagog.
    Jag sitter som en liten skugga på din axel vid cermonin. Hyllar och skålar.
    Stor bamse kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Men härligt att du snart är färdig! Dock kan jag inte förstå hur du har orkat. Jag har sammanlagt studerat 4,5 år på högskolan de senaste 7 åren och har absolut inte fixat att jobba så mycket under tiden. Jag har varit fattig som en lus, men å andra sidan har jag tyckt att studietiden varit ganska skön :)

    Nu är det D-uppsatsen som är på gång för min del. Så himla roligt!

    Varma kramar och stort grattis till examen! Grymt jobbat! /Anna

    SvaraRadera