söndag 29 september 2013

Söndag

 
 
 
Hej söndag!
 
Eftersom jag fortfarande inte är helt återställd väljer jag att hålla mig inomhus idag. Var bara en snabbis till affärn i fm för att köpa det som nu står i ugnen i flera timmar. Ska bli mycket spännande att smaka sen. Blir det bra, kommer receptet. Jo, jag var ute 10 minuter för att hjälpa maken oxå och då åkte kameran med. Tanken var att vi skulle höststäda idag och nu får han göra det själv. Vi har en del växter som tex den ljusrosa lavendeln som kan övervintra och den har kommit ner i fd jordgubbslandet nu.

 
Andra växter har avlägsnats från sina krukor och altanmöbler mm är undanplockat. Sånt där som är skönt att få gjort medan det fortfarande är så torrt ute.

 
Denna fina sommar har gjort att vi faktiskt fick målat om hela huset. Från början var det bara tänkt att vi skulle ta den gavel som vi var tvugna att fixa detta året, men vi körde på och vi hann. Två målningar tom. Vi gick från blått till vitt så förändringen är stor, men så härlig.


Upptäckte till min förtjusning ett moget hallon på våra nyinköpta buskar. Härligt, då trivs de antagligen. Hallonplantor var något jag fick för mig att köpa i slutet av sommaren för hallon är gott och man kan ha det till mycket. Nu har vi fem buskar av tre olika sorter och ser fram emot att kunna njuta egna hallon. Jag gillar tanken på egenproducerat och nu när jag inte har skolan att tänka på längre kanske detta är något som kan få ta lite mer tid nu.
 
Något annat jag hoppas kunna lägga mer tid på nu är bloggandet, fotografering, bak och matlagnig och skönlitteratur. Nu när jag legat sjuk har jag hittat många härliga bloggar som jag lagt till min blogglista och ska njuta av. Jag skulle oxå vilja leta upp någon fotokurs att gå. Finns det kanske rent av någon på nätet som du kan rekommendera? Ja, jag hoppas verkligen att detta är saker som jag kommer få möjlighet att förverkliga för det är saker jag saknat de senaste åren.
 
Njut av söndagen!

1 kommentar:

  1. Mmm vildvinet är ljuvligt. Vi har oxå fixat lite ute idag, med lite krukfix, nu ska pelargonerna få hoppa in och hitta lite nytt snyggt till krukorna.

    SvaraRadera