torsdag 4 april 2013

Googlefynd och tråkiga saker!

Äntligen på banan igen. Funkade toppen att jobba i tisdags fast jag kände mig så vissen under måndagen och nu känner jag knappt av något från påskens sjukdom. Har tom tränat idag, första gången på över en vecka och det var gööööött!!
Under alla timmar jag tillbringade i sängen under påskhelgen kom jag på att jag skulle googla på min gamla häst som jag sålde 1996. Nu frågar jag mig hur det kommer sig att jag inte gjort det tidigare. Jag som googlat allt som är värt att googla typ.......
 
 
 
Hittade henne på första träffen och har fått kontakt med tjejen som tävlade och ägde henne under några år. Attans kul att få se foton på henne, höra hur hon haft det och att hon fortfarande lever. Vi sålde henne då våra tvillingar var några månader och man var tvungen att inse att tiden inte skulle räcka.
Jag har sagt det innan och jag säger det igen, nätet är fantastiskt!!
 
Gårdagen innehöll inga roliga saker tyvärr. Jag fick reda på att min närmsta kollega kommer att byta arbetsplats till hösten och det känns inte alls kul. Dessutom fick en annan kollega bröstcancerdiagnos i går. Jag var arg hela kvällen igår. Arg arg arg på denna vidriga jävla sjukdom. varför kan ingen hitta något vaccin mot elaka celler?!
 
Mer elände........vår lilla gamla vovve blev jätteinflammerad i tandköttet och började blöda. Detta ansågs inte vara en akut situation så i samråd med Blå Stjärna gick vi igenom vårt djurapotekt här hemma och hittade tabletter som skulle hjälpa henne fram till vi kunde få en bokad tid. I går lämnade vi henne på en nyöppnad liten praktik och hämtade henne tre timmar senare och många tänder fattigare, tillsnyggat tandkött och med antibiotika utskriven. Dessutom fick hon äntligen hjärtmedicin utskriven för sitt förstorade hjärta. Alla som någon gång besökt en veterinär med ett djur vet ju att man knappt kan ta i dörren in till kliniken utan att det rasslar till på en tusenlapp minst. När man dessutom vet att sådana här tandbehandlingar inte täcks av försäkringar så är det bara tumhållning som gäller. För att göra eländesdagen något bättre så fick jag höra ett belopp som var helt acceptabelt och nästan otroligt med tanke vad som var gjort. Jag har väl aldrig någonsin gått ut från en veterinär och tyckt att jag kom lindrigt undan! 
Nu behandlas lille jycken med diverse tabletter och ska väl förhoppningsvis orka med att glädja oss några år till.
 
Ser du fram emot helgen lika mycket som jag gör?

1 kommentar:

  1. Vilken dag du haft..... :(
    Hoppas det känns bättre idag!
    Nä, djur är inga sparbössor, direkt...
    Trevlig helg!
    Kram /Maria

    SvaraRadera