lördag 20 april 2013

Sen.....sen ska jag...

God söndagsmorgon!!
 
När jag läser mitt förra inlägg blir jag nästan lite full i skratt. Ingen kan väl missa stressen i det? Det låter ju helt sjukt och ändå glömde jag att skriva att jag hela dagen innan kalaset igår hade en kursare här som jag pluggade ihop med. Men min situation som både arbetande och studerande är inte sund, det är väl bara att konstatera. Hur skulle den kunna vara det?  Meeeen om fyra månader är fyra års slit slut och jag kan börja leva ett mer normalt liv.

 
Jag har liksom förra våren börjat tänka i banor som "när jag är klar DÅ ska jag....." Det blir så tydligt att det framför allt är på våren man vill så mycket annat än att sitta med näsan i böckerna. Jag vill bla kunna sitta med näsan i de böcker jag själv valt!! DET är något jag kan längta oerhört efter. Att börja plöja alla böcker jag inte hunnit under dessa år. Har du något boktips?


 
Jag längtar också efter att kunna ha tid att greja på utsidan. Mycket har blivit eftersatt dessa år. Nu kliar det i fingrarna att få börja plantera nytt, men det gäller att prioritera rätt saker ett tag till, så jag får satsa på våren 2014.
Jag vill ha tid att kunna åka någonstans och bara fotografera bara för att jag vill. Det saknar jag också.
Sen då jag är klar kommer jag säkert sakna skolan och det här livet ändå och man kommer att tänka tillbaka på livet man haft de här fyra åren med både leenden och huvudskakningar. Vad höll man på med?? MEN vad roligt vi hade.......
Nu ska jag snart gasa genom stora staden ner till andra sidan och träffa en annan kursare för en dags studier och i kväll är vi förhoppningsvis ännu närmre målsnöret.
 
Ha nu en ljuvlig söndag där ute!

1 kommentar:

  1. Åh, vad du jobbar på! vad duktig du är!
    Boktips... Keplers böcker, har du läst dem? Jag håller på med senaste nu... riktigt ruskig....
    Ha det fint och försök koppla av och njuta mellan varven!
    Kram /Maria

    SvaraRadera