måndag 7 januari 2013

Tillbaka i vardagen!

 Årets första semla intogs förra veckan. Semla är gott, men de ska köpas på rätta stället. Där köptes inte denna, men den enda ytterligare semla jag ska äta detta år ska köpas där. Där semlorna har g r ö n mandelmassa och bullarna är så fluffiga och härliga och locken trekantiga, där ska semlan köpas. Gillar du semlor?

Idag, efter en natt med orolig sömn körde vardagen igång igen och jag infann mig på jobbet kl 09 och drog igång med en inskolning. Det går fort att komma igång igen och vid lunch kändes ledigheten långt bort.
När jag kom hem var middagen klar och d e t är något jag inte är bortskämd med så det var toppenskönt. Har börjat plocka bort lite stjärnor från fönstren. Min stora stjärna av lärk som jag gjorde förra året ska få hänga kvar ett tag till. Den är stor, ca 80 cm mellan spetsarna och jag gillar den!

Efter en ledighet med mycket film är jag sugen på annat på Tv. Just nu kikar jag på Mästerkocken och på onsdag börjar "Mia på Rörö". Programmet verkar mysigt tycker jag. Har du några favoritprogram?

2 kommentarer:

  1. Mmmmm, semlor är verkligen galet gott. Men nu när jag skall försöka hålla mig till lågkolhydratkost så får det tyvärr bli en vinter utan semlor för min del. Men nu får allt hälsan komma före :)

    SV: Nu är jag tjänstledig och läser min vub till distriktssköterska. Tanken är väl att jag kommer vara färdig i november! Du då? Vad läser du?

    ha en fortsatt fin dag! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Älskar semlor! Vi har ett litet bageri i byn jag bor och det är där jag måste köpa mina för att det ska bli rätt! :)

    Kanske ska bestämma mig för att äta två stycken jag också. Två mycket speciella tillfällen!

    Kram!

    SvaraRadera