onsdag 19 december 2012

Feel good !

Å, så många gånger jag tänkt sätta mig för att blogga. Jag har verkligen haft saker jag vill skriva om, men tiden har runnit iväg. Fast att tiden gått fort måste jag säga att det just nu känns som att jag är med i tiden. Denna vecka har känts som en vecka och inte som två dagar. Jag tror det beror på att vi har det så lungt på jobbet just nu. Man hinner göra saker i ett lungt tempo, hinner reflektera och hinner prata. Anledningen till att vi har det lungt är inte för att det är jul på gång, nej, magsjukan har slått till med dunder och brak. Jag inbillar mig att jag tillhör de där 15% som är imuna, men man vet aldrig........
 
Jag har haft så mycket trevliga saker för mig den sista tiden. Jultallrik med jobbet bla och nu är det ju ett tag sen maken firades, men oj vad trevligt kalaset blev. Vi var dryga 20 personer och vi bjöd på ett litet julbord. Julskinka, Jansson, äggost, sill, ägghalvor, ost och bröd. mellan maten och fikat hade vi fixat en liten quiz och det var ett uppskattat inslag.
 
 
Ska berätta om lite fler roliga saker jag haft för mig sista tiden.
121212 gifte sig min mans bror och vi var vittnen. En helt vanlig onsdag, men ändå en så stor dag och så roligt att få vara med. Ett litet bröllop i all enkelhet, men ändå så fint. Vi var bara 10 personer inkl brudparet. Efteråt åt vi på en intilliggande restaurang och jag tror att jag där åt den godaste förrätt jag smakat.


Kolgrillad havskräfta. Den måste ha legat i någon marinad innan för den smakade ljuvligt.
 
 Vädret var så perfekt, snön låg kvar, det var klart och på det lilla torget lyste det överallt.
 
 
Veckan fortsatte i trevlighetens tecken. På lördagen var vi med min mamma, hennes man och min syster på Lorensbergsteatern i Göteborg och tittade på Galenskaparnas 30 år fest. I tre timmar underhöll de och trots att man sett mycket många gånger förr är det ju fantastiskt bra och roliga och bjuder verkligen på sig själva. Efter åt blev det god pasta på la Terassa.
 
Mitt i alla trevligheter klämde jag in en begreppstenta i svenska och dagen efter fick jag reda på att jag klarat den. GÖTT!!
 
Nu laddar vi för jul. Jag ligger till bra i tid för julklappar mm och i helgen ska vi göra julgodis och bara njuta. Tyvärr verkar vi här på västkusten bli snölösa i jul, men vi kanske i allafall kan hoppas på lite frost.
På fredag jobbar jag min sista dag, sen är jag ledig i 16 D A G A R !!! jag tror knappt det är sant:)
 
Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar